Wednesday, June 29, 2011

sepetang bersama bonda

usai solat asar , jam menunjukkan pukul 6.35 petang . jangan tanya mengapa pukul 6.35 ..... mak sedang membaiki pokok bunga sambil memaki-maki siput babi yang menjahanamkan pokok cabai burung beliau . bergema suara wa dari dalam rumah ;

" mak !!!! kak cik nak pegi jogging jap tau . mulai hari ni kak cik nak amalkan gaya hidup sihat . nak ikut tak ?teeeheee " 

" pegi la ko sorang . mak dah jenuh dah exercise " , balas mak sambil jerit juga . marahkan siput babi , wa jadi mangsa . betullah kata peribahasa , marahkan nyamuk kelambu dibakar . cuma bezanya sekarang wa tak kena bakar je .

tanpa menaikkan kemarahan mak , wa mulakan petang yang sihat dengan berjogging . selepas setengah jam , wa pulang ke rumah bertemankan burung-burung yang ingin pulang ke sangkar . 

wa bukan malas nak jogging lama-lama , tapi well kalau dah cun sangat tu biasa lah kena ngorat aje kalau jogging sorang-sorang . tu lah sebab niat wa nak jogging selalu terbantut . tak percaya sudah . 

masuk dalam rumah , abah sedang bersiap-siap mahu ke masjid . mak pun baru selesai mandi dan mahu tunggu maghrib lagaknya . wa ? wa biasa lah dengan habit wa sembahyang lambat-lambat . bila lah wa nak berubah itu yang wa tak tahu.

wa bersuara lagi bagi memecah kesunyian ;

" mak , esok pagi kak cik dah tak nak makan yang goreng-goreng dah tau mak . kak cik nak makan roti bakar dengan susu je . itu pun kalau kak cik bangun pagi lah . mak tak payah masak apa-apa lagi . "
wa sambung lagi ;

" lepas tu tengahari , mak masak nasik sikit je untuk mak dengan abah cukup lah . lauk mak masak la yang tak banyak minyak dgn santan . tau mak ? kak cik nak makan oat aje . heeee "

lagak wa macam arah orang gaji je ish ish . mak mula menjeling mengalahkan Ziana Zain dalam Maria Mariana II . dan ... belum sempat wa hembus nafas , mak mula menghamburkan kata-katanya ;

" kuli opah kamu ? "

HAHAHHAHAHHAHHHAH kami sama-sama gelak .

" ko tak nak makan udah , esok pagi mak nak goreng kuey teow ( dari dulu tak tau eja ) , petang mak nak masak mi bandung , tengahari nak masak ikan kerapu tiga rasa . bla bla bla bla "


nampak gayanya tak jadi lagi wa diet . body ramping ala-ala Megan Fox cuma tinggal angan-angan .

benarlah , universal lies women tell : ill start a diet tomorrow .



14 comments:

lagenda said...

kuli opah kamu?? Kahkahkah..what a funny word dear..

Anis Mohd said...

hahaa
kita ada mslh yang samaa
makann yg sdp d merata2 tmpt sgt susah nk wat tgn ni tak pegi ambik mknn n mskkan dlm mulut . =D

Nur Sulastri said...

haha, setuju ! lie used by most of women :) so happy family. happy for you too :)

Ayie said...

tapi lagi chubby, lagi cute hapa.. hahaha

bact. said...

tak lama lagi siap la duit beli seluar baru..
kahkahkah

Shawn Razaleigh said...

hahahah. terbaek. gua suka mak lu..

Farid Ahmad™ said...

kah3 kena sejibik ngan mak :))

Hayati Hamzah said...

lagenda : haha . mak biasa ckp cmtu kalau org suruh dia itu ini .

nisah : tu la T_T

sulastri : tq :) awk pun !

ayie : erm bleh simpan bdn chubby lah cmni :">

bact : wa pinjam sua lu . jimat !

shawn : lu jgn . mak wa dh kawen ngan abah wa . kalau wa tak pe le jugak :">

Hayati Hamzah said...

laling : dh berbijik-bijik dah :3

ismiladyjaja said...

kah kah kah... leh msuk raje lawok la ko... :)

ENCIK TIKUS said...

haha mak comel.. kuli opah kamu ? hahaha..

+_Miss.Jannah_+ said...

haha, comel je nak diet diet..

toksah diet haih..banyakkan sayur & buah..minum air suam banyak ok ;)

Hayati Hamzah said...

jaja : tak main la aku nak masuk imam muda :">

tikus : like mader like doter :">

jannah : sbb dah segala-galanya banyak la nk diet ni . perut dh boleh buat kompang .

Miss Tembikai Bulat said...

kuli opah kamu :P opah tu mak kepada mak laaa, hahahaha :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...