Friday, June 10, 2011

geli - geli

bosan kan jadi anak tunggal ? itu lah yang saya alami sekarang . sedang cuti di rumah disaat adik beradik yang lain sibuk dengan karier masing-masing . time-time kesunyian macam ni , datang Haikal mengubat kesunyian . volunteer untuk temankan saya 3 hari dirumah . cukup lah dari tiada .

yang pasti memang menghiburkan . waktu mahu tidur malam , Haikal akan bercerita seolah-olah saya adalah kanak-kanak kecil . tetapi ada syarat , saya mesti cerita satu cerita hantu untuk dia .

ini Muhammad Harith Haiqal

" ok lah mak cik , ekal pulak cite . ekal nak cite pasal datok harimau dengan buaya . pada satu masa dulu kan , ada sekor buaya duduk dalam lumpur sungai . lepas tu ada datok harimau datang . lepas tu buaya dengan datok harimau tu begadoh . "

" lepas tu ? "

" dah habis dah . tu je ekal cite "

jadi , what do you expect ? gelak dan geram lalu gomoi-gomoi dia sampai lemas . cerita yang sangat pendek dan jujur yang mampu buatkan saya gelak + hai beria-ia aku tunggu dengan bahasa pelat dia tengok-tengok itu je yang dia nak cerita . geli . geli hati .

" dah la mak cik nak tido lah . ekal ni tak pandai cite pun . kenapa himpit-himpit ni ? tido la betul-betul "

" ekal takot . tadi mak cik cite hantu "

" tu cite tipu -tipu je "

lepas tu saya terus tertidur tak sedar apa-apa dah . terjaga tak lama lepas tu , haikal pun dah tertidur atas lengan . patut lah rasa kebas tangan .

-
-
-
-

dan satu perasaan halus meresap dalam hati . 


5 comments:

Miss Tembikai Bulat said...

hahaha, eqal mmg suke bercite, hahahaha :D
dah la suke kinder gueno! kah3 :))

pssst, perasaan halus ape? :O

Hadi said...

comelnya eqal :)

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

comel nye beliau... ada kacukan ke.. cewwwahhhh... hehehe

Hayati Hamzah said...

tak lah . melayu pure .

Salam said...

perasaan halus = tsengih sorang2 pe?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...