Thursday, May 12, 2011

fine abah , fine !!

hey come on lah semua apesal tidur lagi pagi-pagi buta ni ?
bangun lah wei memasamkan ketiak korang atas katil tu baik lah buatkan breakfast utk mak abah korang ! .............................. begitulah seorang manusia ini memekik-mekik sendirian kerana mahu seluruh isi rumah tahu bahawa dia bangun awal .. oh bukan seluruh isi rumah sahaja , malah seluruh alam)

*pangggggg
adik baling sebijik bantal tepat mengenai muka aku sambil jeritannya bergema berserta dengan rambut kembang ,
 " woiiiii setaon sekali bangun awal ko memekak apehal ? orang memekak time ko tidur tau plak ngamuk !!! "

dan .... aku tersebik . tak apa lah .. tak apa .. apa salahnya mulakan hari dengan melakukan perkara yang mampu buat mak dan abah tersentuh .
mahu pergi dapur konon-konon mahu memasak . tetapi maklum lah apa sangat lah yang aku tahu masak ? mesti mak dengan abah tak makan kalau aku masak maggi goreng . jadi saya masuk bilik mak,
" mak nak makan nasik lemak ke roti canai ? mak tak payahlah masak biar kak cik beli je "

mulia tak aku ? mulia tak ?
tetiba sinis dari abah ,
" wow ! pelik kalau kak cik bangun awal ni . apa kata abah belanja kita breakfast kat luar aje lah "

" abah , kak cik baru niat nak basuhkan kereta abah lepas breakfast , tapi abah mcm perli-perli aje terus tak ada mood "

" tak apa abah dah biasa basuh kereta kat kedai .. " (abah cakap ala-ala tangan kat dada mata kat atas)

fine abah , fine !!!! esok saya tak bangun dah lepas subuh !


p/s : sebab tu lah saya tak suka bangun awal . bukan salah saya . betulkan ? HAHAHA .



9 comments:

Misz Jenny said...

kehkehkeh...

tayah bangun lah camni..

terperap atas katil best per, muahaha

Anis Mohd said...

baling bantal kat orang yg tgh tdo adalah best.
lg best klo sempat tuang air kat muka dia. =))

yati , bkn time sekolah dulu hang slalu bgn awal ke?

Cik Nani said...

comel je. hik hik

ENCIK TIKUS said...

kikikiki

Hayati Hamzah said...

nisah : bangun awl sebab takut kena rotan T_T

Anonymous said...

wow
gile hbt nye blogspot
die buang komen utk n3 nih
wahahahaa

Anonymous said...

so, sebagai kawan yg baik
ak komen byk2
supaya ada komen byk utk n3 nih
so
ko x de r rasa blogspot kejam sgt
hehehee

Hayati Hamzah said...

aah gile dh blogspot nih :))

ude said...

muamalah yang tak betul cara..
kena belajo dr ude..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...